Nowy
Kawasaki Ninja H2R

Kawasaki Ninja H2R

Nowy produkt

Ten produkt nie jest już w magazynie

Punktem wyjścia dla stworzenia Ninja H2R było dążenie do zaoferowania motocyklistom czegoś,
czego nigdy wcześniej nie doświadczyli. Ninja H2R wymaga szacunku i przyciąga
najbardziej utalentowanych i zaangażowanych zawodników. Projektanci poświęcili się
stworzeniu najnowocześniejszego motocykla od podstaw.

244 900,00 zł brutto.

Więcej informacji

bg_17ZX1000Y_US_GY3_Styling02_C.jpg


Punktem wyjścia dla stworzenia Ninja H2R było dążenie do zaoferowania motocyklistom czegoś, czego nigdy wcześniej nie doświadczyli. Ninja H2R wymaga szacunku i przyciąga najbardziej utalentowanych i zaangażowanych zawodników. Projektanci poświęcili się stworzeniu najnowocześniejszego motocykla od podstaw. Zaktualizowana wersja Ninja H2R 2017 zawiera wiele ulepszeń, w tym najbardziej zaawansowany pakiet elektroniczny Kawasaki oraz jeszcze sprawniejszy, najwyższej klasy amortyzator tylny Öhlins TTX. Fani Ninja mogę się spodziewać jeszcze intensywniejszych wrażeń


Ninja H2R - Czterocylindrowy rzędowy silnik doładowany kompresorem został zaprojektowanym całkowicie przez Kawasaki. Każdy element silnika został zaprojektowany tak aby zapewnić wysoką niezawodność tej ponad 300 konnej jednostki potrafiącej przenosić od 1,5 do 2 razy większe obciążenia niż klasyczny silnik wolnossący.Kompresor zastosowany w Ninja H2 jest bardzo wydajny, jest kluczem do osiągnięcia maksymalnej mocy i niewiarygodnego przyspieszenia.Kanał Ram Air został zaprojektowany tak, aby doprowadzić świeże powietrze do kompresora w możliwie prosty sposób. Jego kształt uzyskał zgodność z charakterystyką wirnika, co dodatkowo przyczynia się do wysokiej wydajności silnika. Kanał jest zbudowany z bardzo sztywnego, lekkiego CFRP (polimeru wzmocnionego włóknami węglowymi) w celu zapewnienia optymalnego kształtu. Chcąc utrzymać kompaktowe wymiary silnika zaprojektowany został pojedynczy system chłodzący zapewniający olej dla silnika, sprężarki oraz skrzyni biegów. Aby umożliwić szybką i sprawną zmianę biegów zastosowano skrzynię kłową (jest to rodzaj transmisji powszechnie stosowany w MotoGP), oraz innowacyjny systemem KQS (Kawasaki Quick Shifter) umożliwiający szybką zmianę przełożeń. Jest to rodzaj transmisji powszechnie stosowany w MotoGP. Wysokiej jakości hydrauliczne sprzęgło na komponentach Brembo zapewnia możliwość utrzymania go w dobrym stanie przez długi czas. Tylne zawieszenie H2R wyposażone jest w elektroniczny amortyzator skrętu, stworzony we współpracy z Öhlins, jedną z najbardziej popularnych i szanowanych firm produkujących amortyzatory skrętu. Elektroniczny amortyzator skrętu zapewnia odpowiednią sprężystość, która przystosowuje się do działań pojazdu. Na podstawie czujnika prędkości tylnego koła, ECU określa prędkość motocykla oraz stopień przyspieszania i hamowania. Poziom głównego amortyzatora jest ustalony odpowiednio do prędkości pojazdu. Przy bardzo niskich prędkościach główny amortyzator jest ustawiony na zero, aby uniknąć uszkodzeń. Kiedy prędkość pojazdu zwiększa się lub zmniejsza, główny amortyzator dostosowuje się. Łagodne działanie zawieszenia daje uczucie niesamowitego tłumienia oraz podnosi komfort jazdy, lepsze prowadzenie daje dobrą przyczepność i wyczucie podłoża. H2R otrzymała odlewane, aluminiowe specjalnie zaprojektowane koła, zaopatrzone w parę masywnych, półpływających tarcz Brembo zapewniających doskonała siłę hamowania. Podczas, gdy większość motocykli sportowych korzysta z wychylającej się do przodu sylwetki wspomagającej szybkie sterowanie, w wypadku Ninja H2R, taka postura spowodowałaby wzrost oporu, co nie pozwoliłoby na uzyskanie największej prędkości. Zamiast tego, układ jest bardzo neutralny, wręcz płaski – niczym w autach Formuły 1 – co sprawia, że nadwozie jest niezwykle eleganckie.Pozycja jezdna została zaprojektowana do  jazdy na bardzo wysokich obrotach. Aby wspomóc kierowcę podczas intensywnego przyspieszania, H2R posiada opierające sie o tył siedzenia podkładki biodrowe regulowane 15 mm do tyłu, aby dostosować się do rozmiaru kierowcy.To aerodynamiczne nadwozie zamontowane na lekkiej kratownicowej ramie jest pokryte jest lustrzaną, chromowo czarną farbą opracowaną specjalnie dla tego modelu z matowymi elementami. Ta gładka powłoka nadaje motocyklowi niezwykłej głębi.W miejscu lusterek Ninja H2R posiada skrzydła CFRP zamontowane na górnej osłonie. Zaprojektowany przez firmę Kawasaki w firmie Aerospace charakteryzują się skrzydłami ułatwiającymi przepływ powietrza w pobliżu końcówki, zmniejszając siłę wirów skrzydełkowych, które mogłyby powodować zawirowania lub zakłócić laminarny przepływ potrzebny, aby skrzydła skutecznie powodowały docisk
Kawasaki uzyskało zezwolenie na oznaczenie modelu Ninja H2 znakiem "River Mark", zarezerowanym dla modeli o historycznym znaczeniu.

Technologie KAWASAKI zastosowane w pojeździe:

SUPERCHARGED ENGINE - W przeciwieństwie do innych sprężarek, Kawasaki oferuje wysoką wydajność w szerokim zakresie ciśnień i stopni przepływu powietrza, czyli w dużym zakresie prędkości pojazdu oraz prędkości obrotowej silnika. Ten zakres wydajnego działania (podobny do szerokiego zakresu mocy) przekłada się na duże przyśpieszenie. Wysoka wydajność sprężarki oraz minimalny przyrost ciepła oznacza także zbędność użycia intercoolera, zmniejszając wagę i rozmiar silnika, wpływając tym samym na jego kompaktowość. Jednostka ta została zaprojektowana przez zespół inżynierów Kawasaki, opierając się na technologii Kawasaki Gas Turbine & Machinery Company, Kawasaki Aerospace Company oraz Kawasaki Corporate Technology Division. Ważnym elementem warunkującym wysoką wydajność sprężarki jest mały wzrost temperatury w czasie pracy, który obniża jej moc.

KCMF (KONTROLA SKRĘCANIA KAWASAKI) - kontroluje parametry silnika i podwozia podczas skręcania – od momentu wejścia w zakręt przez wykonanie manewru aż do wyjścia z zakrętu – modulując siłę hamulców i moc silnika, aby zapewnić płynne przejście z przyspieszenia do hamowania i odwrotnie. Służy to również śledzeniu linii, jaką kierowcy kreślą podczas skręcania. Zależnie od modelu KCMF nadzoruje układy: KTRC (w tym kontrolę trakcji oraz kontrolę ślizgu i unoszenia się przedniego koła), KLCM, KIBS (z kontrolą przechyłów), Sterowanie hamowania silnikiem Kawasaki.

KQS - Mechanizm Kawasaki do szybkiej zmiany przełożeń został zaprojektowany by pomóc kierowcom zmaksymalizować przyśpieszenie na torze poprzez zmianę przełożeń bez sprzęgła przy całokowcicie otwartej przepustnicy. Mechanizm KQS wykrywa, że dźwignia zmiany biegów została aktywowana i wysyła sygnał do ECU. Na jego podstawie ECU odcina zapłon, co umożliwia zmianę przełożenia na wyższe bez konieczności użycia sprzegła. W zależności od ustawień ECU (lub wtedy gdy używane są ustawienia torowe do wyścigu) zmiana przełożeń na niższe bez użycia sprzęgła również jest możliwa.

KAWASAKI ENGINE BRAKE CONTROL- pozwala kierowcy wybrać w jakim stopniu chce hamować silnikiem. Gdy system jest aktywny, efekt hamowania silnikiem jest redukowany, zmniejszając interferencje podczas jazdy po torze.

ZESPÓŁ PRZEPUSTNIC STEROWANYCH ELEKTRONICZNIE KAWASAKI - umożliwia w pełni Elektronicznej Jednostce Sterującej Pracą Silnika (ECU), sterowanie poprzez wtryskiwacze dawkowaniem paliwa, oraz przez zespół przepustnic ilościa dostarczanego do silnika powietrza. Rezultatem idealnie zgranych obydwu parametrów jest moc i równa, płynna praca silnika. W istotny sposób system przyczynia się do redukcji emisji spalin. Zespół elektronicznie sterowanych przepustnic umożliwia rownież bardziej precyzyjną kontrolę nad układami: S-KTRC ( Sport Kawasaki Traction Control), KTRC (Kawasaki Traction Control), a także pozwala na wdrożenie systemów elektronicznych: KLCM (Kawasaki Launch Control Mode), Kawasaki Engine Brake Control, oraz systememu Cruise
Control.

ERGO-FIT - to system, umożliwiający kierowcy odnalezienie idealnej pozycji do jazdy. Różne elmenty podwozia (kierownica, podnóżki, siedzenie itp.) można regulować za pomocą kombinacji wymiennych części i elementów z regulowanymi pozycjami. Pozwala to na dostosowanie motocykla do odpowiedniej pozycji dla kierowcy co zapewnia komfort oraz kontrolę nad nim.

PODWÓJNY WTRYSK — każdy z wtryskiwaczy pełni inna role i pracuje w innym zakresie obrotów, zapewniając wysoka moc i szybka reakcje silnika. Jeden z wtryskiwaczy znajduje się za przepustnicą, a drugi bliżej airboxa. W zależności od obrotów, na jakich pracuje silnik, każdy wtryskiwacz pracuje inaczej, zapewniając gładki i bardzo szybki wzrost obrotów silnika. Przy niższych obrotach silnika główną funkcję pełni wtryskiwacz umieszczony bliżej komory spalania. Gdy silnik pracuje na wyższych obrotach i pojawia się zapotrzebowanie na moc, do gry wchodzi drugi wtryskiwacz. Paliwo pokonuje dłuższą drogę, schładza się i lepiej miesza z powietrzem, dzięki czemu wieksza ilość mieszanki dostaje się do komory spalania.

KONTROLKA ECO - znajdujdująca się na desce rozdzielczej połączona z komputerem kontrolka wspomaga kierowcę w ekonomicznej jeździe. Precyzyjne zarządzanie silnikiem Kawasaki umożliwia równie dokładne zarządzenie zużyciem paliwa. Komputer precyzyjnie monitoruje wiele parametrów m.in. położenie przepustnicy, prędkość, numer wbitego biegu. Gdy zinterpretuje styl jazdy jako ekonomiczny (gdy zużycie paliwa jest niskie), pojawia się kontrolka ECO.

LUSTRZANE MALOWANIE - Wysokiej jakości lakier Kawasaki charakteryzuje się metalicznym, podobnym do szkła lustrzanym połyskiem. W zacienionym miejscu lakier ma barwę podstawową, natomiast w świetle słonecznym jego lustrzana powierzchnia przypomina otaczająca scenerię. Różnica wyglądu lakieru w świetle słonecznym i w cieniu podkreśla rzeźbę nadwozia pojazdu.Wysoce lustrzana powierzchnia została uzyskana przez zastosowanie reakcji lustra srebrnego (reakcja chemiczna pomiędzy roztworem jonów srebra i czynnikiem redukującym), w wyniku której tworzy się warstwa czystego srebra. Właśnie ta warstwa srebra (Ag) powoduje metaliczny, podobny do szkła lustrzany połysk. W porównaniu do lakierów z dodatkiem płatków aluminium powodujących efekt połysku (tzw. candy paints), warstwa srebra jest jednolita co daje trójwymiarową głębię.

KIBS - jest to pierwszy system integrujący komputer sterujący silnikiem z komputerem zarządzającym systemem ABS. KIBS oferuje bardzo precyzyjna prace, biorąc pod uwagę takie dane jak polożenie przepustnicy, prędkość motocykla, obroty silnika, ciśnienie w układzie hamulcowym. Rozwiązanie to pozwala zredukować duże spadki ciśnienia hydraulicznego podczas hamowania, stabilizuje proces hamowania i redukuje efekt unoszenia się tylnego kola i utraty jego przyczepności podczas redukcji biegów.

Silnik

Typ silnika
Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy ze sprężarką doładowującą
Pojemność silnika
998 cm³
Średnica x skok tłoka
76 x 55 mm
Stopień sprężania
8.3:1
Układ rozrządu/ilość zaworów
16 zaworów DOHC
Układ zasilania
Wtrysk paliwa: Ø 50 mm x 4 z podwójnym wtryskiem
Rozrusznik
Elektryczny
Smarowanie
Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa z chłodnicą oleju

Rama

Typ ramy
Kratowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie z płytą montażową wahacza
Skok przedniego zawieszenia
120 mm
Skok tylnego zawieszenia
135 mm
Opony przód
120/600 R17
Opony tył
190/650 R17
Kąt skrętu, lewy / prawy
27° / 27°

Osiągi

Moc maksymalna
228 kW {310 KM} / 14,000 obr./min
Moc maksymalna z doładowaniem dynamicznym - RAM Air
240 kW {326 KM} / 14,000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy
165 N•m {16.8 kgf•m} / 12,500 obr./min

Przeniesienie napędu

Układ przeniesienia napędu
6-biegowa, pierścieniowa
Przełożenia napędu
Łańcuch uszczelniony
Przełozenie podstawowe
1.551 (76/49)
Przełożenie biegu 1
3.188 (51/16)
Przełożenie biegu 2
2.526 (48/19)
Przełożenie biegu 3
2.045 (45/22)
Przełożenie biegu 4
1.727 (38/22)
Przełożenie biegu 5
1.524 (32/21)
Przełożenie biegu 6
1.348 (31/23)
Przełożenie całkowite
2.333 (42/18)
Sprzęgło
Mokre wielotarczowe, manualne

Hamulce

Hamulce przednie
Podwójne tarcze pół-pływające, 330 mm. Zacisk: podwójny montowany radialnie, Brembo M50 monoblok, przeciwstawny 4-tłoczkowy
Hamulce tylne
Pojedyncza tarcza 250 mm. Zacisk: 2-tłoczkowy

Zawieszenie

Przednie zawieszenie
Widelec odwrócony, 43 mm z tłumieniem odbicia i dobicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i sprężyny top-out
Tylne zawieszenie
Nowy Uni-Trak, Öhlins TTX36 z gazowym amortyzatorem, zbiornikiem kombinowanym, dwuzakresowe (prędkość duża/ mała) tłumienie dobicia, tłumienie odbicia, regulacja napięcia wstępnego i sprężyny top-out

Wymiary

Wymiary (D x S x W)
2,070 x 850 x 1,160 mm
Rozstaw osi
1,450 mm
Prześwit
130 mm
Pojemność zbiornika paliwa
17 litrów
Wysokość siedzenia
830 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku
216 kg
Rok modelowy
2017
Kod modelowy
ZX1000YHF_GRY
Kolor
Czarny mat / lustrzane malowania
ABS
NIE


Produkty Powiązane

Top