Nowy
Kawasaki ZX-10R KRT Replica 2017

Kawasaki ZX-10R KRT Replica 2017

Nowy produkt

Uwaga: Ostatnia sztuka!

1 Pozycja

Współpraca Kawasaki Racing Team i japońskiej fabryki Kawasaki
doprowadziła do stworzenia nowego modelu Ninja ZX-10R.
Przetestowany, dopracowany i zatwierdzony przez mistrzów
świata - Jonathan'a Rea i Toma Sykes'a. Kawasaki
ZX-10R - PODEJDŹ BLIŻEJ...

75 900,00 zł brutto.

Więcej informacji

Ninja ZX-10R KRT REPLICA  wyposażony jest w silnik chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy, czterocylindrowy o pojemności 998 cm3. oferujący fantastyczne dostarczenie mocy. Aby zwiększyć wydajność z jazdy na torze, dużo uwagi poświęcono zachowaniu motocykla na wejściu w zakręt, jeździe w samym zakręcie oraz na wyjściu z niego. Maksymalny moment obrotowy jest osiągalny przy wyższych obrotach silnika, co eliminuje problem z używaniem gazu w pełni możliwości. W pełni elektroniczny system uruchomiania zaworów przepustnicy pozwala systemowi ECU na kontrolę ilości dostarczanego paliwa oraz powietrza do silnika. Optymalny wtrysk paliwa oraz ustawienie zaworów przepustnicy pozwalają na łagodną, naturalną reakcję silnika. System również znacząco zmniejsza emisję dwutlenku węgla. Ninja ZX-10R posiada nowe przednie zawieszenie BFRC od firmy SHOWA. Jest ono lżejsze, bardziej kompaktowe w porównaniu z poprzednikiem oferuje zwiększony komfort jazdy, poprawia trakcję, tłumi dobicia, zmniejsza wagę. Tylne zawieszenie poziome typu Back-Link oferuje doskonałą wydajność przy poprawie ześrodkowania masy motocykla, dłuższy tylny wahacz zaś zwiększa ciężar z przodu motocykla, co poprawia stabilność podczas wchodzenia w zakręt na torze.
Podwójne zaciski Brembo M50 współpracują z tarczami o średnicy 330 mm. Specjalnie zaprojektowana pompa hamulcowa oraz profesjonalne linki w stalowym oplocie zapewniają bardzo wysoką jakość hamowania. Zastosowanie IMU (system pomiaru bezwładności) pozwoliło na wdrożenie nowej funkcji. Funkcja zarządania zakrętami, wykorzystując KIBS oraz S-KTRC, pomaga kierowcy w utrzymaniu zamierzonej linkii skrętu. Specjalnie zaprojektowany przez firmę Öhlins, elektronicznie sterowany system tłumienia drgań pozwala na odpowiednią ilość tłumienia, biorąc pod uwagę prędkość pojazdu oraz przyspieszanie lub zwalnianie. Ustawienia techniczne zostały zoptymalizowane dla jazdy na torze oraz krętych drogach. Bezdotykowy rodzaj Quick Shifter'a pozwala na szybką zmianę biegów. System rozpoznaje, że dźwignia zmiany biegów została uruchomiona i wysyła sygnał do ECU, aby wyłączyć zapłon, co umożliwia wbicie wyższego biegu bez potrzeby używania sprzęgła. Zastosowane w Ninja ZX-10R większe owiewki dają lepszą aerodynamikę, a kierowcy zapewniają zwiększoną osłonę przed wiatrem. Dzięki temu łatwiej balansować ciałem podczas jazdy na torze.

Technologie KAWASAKI zastosowane w pojeździe:

Zespół przepustnic sterowanych elektronicznie Kawasaki — umożliwia w pełni Elektronicznej Jednostce Sterującej Pracą Silnika (ECU), sterowanie poprzez wtryskiwacze dawkowaniem paliwa, oraz przez zespół przepustnic ilością dostarczanego do silnika powietrza. Rezultatem idealnie zgranych obydwu parametrów jest moc i równa, płynna praca silnika. W istotny sposób system przyczynia się do redukcji emisji spalin. Zespół elektronicznie sterowanych przepustnic umożliwia również bardziej precyzyjną kontrolę nad układami: S-KTRC (Sport Kawasaki Traction Control), KTRC (Kawasaki Traction Control), a także pozwala na wdrożenie systemów elektronicznych: KLCM (Kawasaki Launch Control Mode), Kawasaki Engine Brake Control, oraz systemu Cruise Control.

IMU — Inercyjny Zespół Pomiarowy, dzięki któremu do jednostki ECU w czasie rzeczywistym dostarczane są informacje o aktualnym położeniu motocykla. Program modelowania dynamicznego Kawasaki umiejętnie wykorzystuje formułę „Magic Tyre”, analizując zmiany wielu parametrów, umożliwiających uwzględnienie zmiennych warunków nawierzchni, przyczepności oraz stanu opon. Zastosowanie modułu IME umożliwia monitorowanie inercji względem 6 stopni swobody. Mierzone jest przyśpieszenie wzdłużne, poprzeczne i pionowe, jak również przechył boczny i wzdłużny. Wskaźnik odchylenia obliczany jest przez ECU. Program modelowania dynamicznego Kawasaki w połączeniu z sygnałami wejściowymi z IMU umożliwiają bardziej precyzyjne określenie położenia pojazdu.

Kawasaki Engine Brake Control — pozwala kierowcy wybrać, w jakim stopniu chce hamować silnikiem. Gdy system jest aktywny, efekt hamowania silnikiem jest redukowany, zmniejszając interferencje podczas jazdy po torze.

KQS — Mechanizm Kawasaki do szybkiej zmiany przełożeń został zaprojektowany, by pomóc kierowcom zmaksymalizować przyśpieszenie na torze poprzez zmianę przełożeń bez sprzęgła przy całkiem otwartej przepustnicy. Mechanizm KQS wykrywa, że dźwignia zmiany biegów została aktywowana i wysyła sygnał do ECU. Na jego podstawie ECU odcina zapłon, co umożliwia zmianę przełożenia na wyższe bez konieczności użycia sprzęgła. W zależności od ustawień ECU (lub wtedy gdy używane są ustawienia torowe do wyścigu) zmiana przełożeń na niższe bez użycia sprzęgła również jest możliwa.

KCMF — monitoruje parametry silnika i podwozia modulując siłę hamowania i moc silnika, aby ułatwić płynne przejście od przyspieszenia do hamowania i z powrotem, a także pomaga kierowcy w utrzymaniu zamierzonej linki skrętu.

S-KTRC - układ, który w sposób ciągły monitoruje poślizg kola tylnego, gdy przekazywana jest na nie moc. Podczas przyspieszania tylne koło obraca się o ok. 20-30% szybciej niż koło przednie. Żeby zoptymalizować poślizg tylnego koła i utrzymać różnicę w obrotach kół w optymalnej wartości system S-KTRC zarządza mocą oddawaną na tylne koło. System aktualizuje co 5ms dane spływające z czujników m.in. położenia przepustnicy, prędkości kół, prędkości obrotowej silnika. Następnie dane są przeliczane i analizowane. System sprawdza również tendencje, co pozwala prognozować zachowanie się motocykla za kilka kolejnych milisekund. W przeciwieństwie do pierwszej wersji KTRC, która odcinała moc, gdy tylko poślizg został wykryty, system S-KTRC pozwala utrzymać poślizg.

POWER MODES — system pozwalający w prosty i szybki sposób zredukować oddawaną przez Kawasaki moc o 20-25%. Kierowca może zredukować moc podczas spokojnej jazdy rekreacyjnej lub w gorszych warunkach pogodowych. Poza wyższym poziomem bezpieczeństwa system pozwala zredukować zużycie paliwa. W połączeniu z KTRC (3-mode) system pozwala ustawić aż 8 różnych kombinacji pracy, co w znacznym stopniu wpływa na komfort podróżowania i bezpieczeństwo jazdy.

KIBS — jest to pierwszy system integrujący komputer sterujący silnikiem z komputerem zarządzającym systemem ABS. KIBS oferuje bardzo precyzyjna prace, biorąc pod uwagę takie dane jak położenie przepustnicy, prędkość motocykla, obroty silnika, ciśnienie w układzie hamulcowym. Rozwiązanie to pozwala zredukować duże spadki ciśnienia hydraulicznego podczas hamowania, stabilizuje proces hamowania i redukuje efekt unoszenia się tylnego kola i utraty jego przyczepności podczas redukcji biegów.

TYLNY AMORTYZATOR „Back-Link” - w porównaniu z tradycyjnym zawieszeniem Kawasaki Uni-Track nowy system Back- Link oferuje lepszy rozkład mas. Tłumienie w poziomie i umiejscowienie amortyzatora skupia się w okolicach środka ciężkości motocykla. Uzyskana przestrzeń nad wahaczem jest wykorzystana dla większej komory rozprężnej w układzie wydechowym, skoncentrowanej bliżej środka ciężkości. Większa komora rozprężna umożliwiła zastosowanie mniejszego i lżejszego tłumika końcowego. Taki układ elementów umożliwia odseparowanie amortyzatora od elementów układu wydechowego, dzięki czemu pracuje w stabilnej temperaturze, co zwiększa jego żywotność i poprawia komfort oraz bezpieczeństwo jazdy.

KLCM (Kawasaki Launch Control Mode) - poprzez elektroniczne zarządzanie mocą silnika zapobiega zerwaniu przyczepności koła. Każdy kolejny trzech dostępnych trybów oferuje coraz wyższy poziom, umożliwiając jazdę z pozycji startowej do chwili, gdy przepustnice są całkowicie otwarte. Gdy sprzęgło jest zwolnione, prędkość silnika może wzrastać, natomiast moc jest regulowana, zapobiegając obrotowi koła tylnego (zerwaniu przyczepności) i utrzymaniu koła przedniego na podłożu. Ustawienie w trybie nr 1 umożliwia nieznaczne uniesienie koła przedniego. System przestaje być aktywny automatycznie po przekroczeniu prędkości 150 [km/h] lub włączeniu 3 biegu. Aktywowanie systemu wymaga, aby motocykl został zatrzymany.

ABS — w klasycznym układzie hamulcowym nagłe hamowanie lub najechanie na nawierzchnię o niższym współczynniku tarcia (olej, piasek, woda) może spowodować zablokowanie koła i poślizg. System Kawasaki ABS eliminuje to zagrożenie. Dla spełnienia wymagań profesjonalistów Kawasaki opracowało KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) dedykowany modelom sportowym. W odpowiedzi na oczekiwania użytkowników cięższych motocykli turystycznych Kawasaki opracowało i wdrożyło do produkcji K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology), system współpracy hamulców przedniego i tylnego koła. Pozwala to podróżować jeszcze bezpieczniej i wygodniej.

KONTROLKA ECO — znajdujdująca się na desce rozdzielczej połączona z komputerem kontrolka wspomaga kierowcę w ekonomicznej jeździe. Precyzyjne zarządzanie silnikiem Kawasaki umożliwia równie dokładne zarządzenie zużyciem paliwa. Komputer precyzyjnie monitoruje wiele parametrów m.in. położenie przepustnicy, prędkość, numer wbitego biegu. Gdy zinterpretuje styl jazdy jako ekonomiczny (gdy zużycie paliwa jest niskie), pojawia się kontrolka ECO.

Silnik

Typ silnika
Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy
Pojemność silnika
998 cm³
Średnica x skok tłoka
76 x 55 mm
Stopień sprężania
13.0:1
Układ rozrządu/ilość zaworów
16 zaworów DOHC
Układ zasilania
Wtrysk paliwa: Ø 47 mm x 4 (Keihin) z owalnymi podprzepustnicami, podwójny wtrysk
Rozrusznik
Elektryczny
Smarowanie
Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa z chłodnicą oleju

Rama

Typ ramy
Podwójna belka nośna, aluminium lane
Skok przedniego zawieszenia
120 mm
Skok tylnego zawieszenia
114 mm
Opony przód
120/70ZR17M/C (58W)
Opony tył
190/55ZR17M/C (75W)
Kąt skrętu, lewy / prawy
27° / 27°

Osiągi

Moc maksymalna
147.1 kW {200 KM} / 13,000 obr./min
Moc maksymalna z doładowaniem dynamicznym - RAM Air
154.4 kW {210 KM} / 13,000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy
113.5 N•m {11.6 kgf•m} / 11,500 obr./min

Przeniesienie napędu

Układ przeniesienia napędu
6-biegowa, kasetowa
Przełożenia napędu
Łańcuch uszczelniony
Przełozenie podstawowe
1.681 (79/47)
Przełożenie biegu 1
2.600 (39/15)
Przełożenie biegu 2
2.214 (31/14)
Przełożenie biegu 3
1.944 (35/18)
Przełożenie biegu 4
1.722 (31/18)
Przełożenie biegu 5
1.550 (31/20)
Przełożenie biegu 6
1.391 (32/23)
Przełożenie całkowite
Łańcuch uszczelniony
Sprzęgło
Mokre wielotarczowe, manualne

Hamulce

Hamulce przednie
Podwójne tarcze pół-pływające, 330 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny montowany radialnie, Brembo M50, przeciwstawny 4-tłoczkowy.
Hamulce tylne
Pojedyncza tarcza 220 mm, o obrysie falistym. Zacisk: jednootworowy z palcem prowadzącym, tłoczek aluminiowy

Zawieszenie

Przednie zawieszenie
Widelec odwrócony, 43 mm z tłumieniem odbicia i dobicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i sprężyny top-out
Tylne zawieszenie
Tylne zawieszenie poziome typu Back-Link z amortyzatorem gazowym i sprężyną top-out. Tłumienie dobicia: bezstopniowe, dwuzakresowe (duża/ mała prędkość). Tłumienie odbicia: bezstopniowe. Napięcie wstępne sprężyny: w pełni regulowane.

Wymiary

Wymiary (D x S x W)
2,090 x 740 x 1,145 mm
Rozstaw osi
1,440 mm
Prześwit
145 mm
Pojemność zbiornika paliwa
17 litrów
Wysokość siedzenia
835 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku
206 kg
Emisja C02
162 g/km
Zużycie paliwa
5.9 l/100 km
Rok modelowy
2017
Kod modelowy
ZX1000SHFA_GN1
Kolor
limonkowa zieleń
ABS
TAK

Akcesoria

Produkty Powiązane

Top